استفاده از خاک پوششی قارچ ملارد موجب سمی شدن قارچ ها می شود

قارچ‌ها متعلق به گروه بوم‌شناختی قارچ‌ها هوموس ساپروتروف‌ها هستند که میسلیوم آن در خاک پوششی قارچ ملارد و همچنین قارچ‌های میکوریز جنگلی رشد می‌کند، اما برخلاف آنها، قارچ‌ها با ریشه‌های گیاهان عالی همزیستی میکوریزی ایجاد نمی‌کنند محیط اصلی برای رشد قارچ کمپوست مخصوص تهیه شده است.

اگر قارچ ها با تلاش خودمان پرورش داده شوند، خوردن آنها بسیار لذت بخش تر است علاوه بر این، این یک تجارت نسبتاً سودآور در مورد رشد آنها برای فروش در حجم زیاد است.

اما برای برداشت خوب، پرورش دهندگان قارچ مبتدی و با تجربه باید به ترفندهای مختلفی بروند و با مشکلاتی روبرو شوند.

اگر بستر خشک شود، میسلیوم ضعیف رشد می کند یا حتی ممکن است بمیرد برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می شود سطح خاک را از تفنگ اسپری مرطوب کنید تا آب روی میسلیوم نریزد.

2 هفته پس از کاشت، دمای اتاق به 20 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، خاک با خاک پاشیده می شود در عین حال، رطوبت هوا به 80 درصد افزایش می یابد.

خاک

اولین شاخه ها 35-40 روز پس از کاشت ظاهر می شوند از یک تکه میسلیوم، قارچ ها از 8 تا 14 هفته رشد می کنند – در این مدت، می توانید حدود 7 محصول قارچ را برداشت کنید، اکثر آنها از نظر وزنی در 2-3 برداشت اول قرار می گیرند.

بستر مصرف شده برای قرار دادن زمین باز در تخت ها به عنوان مالچ استفاده می شود استریل است، ساختاری شل دارد و عاری از بذر علف های هرز است.

قارچ موجودی است که غذاهای سنتی را که دارای خواص مفید هستند حفظ می کند در عین حال حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین های گروه A، D، B، F و بسیاری از مواد مغذی مفید است.

ایمنی را افزایش می دهد، در برابر بیماری ها محافظت می کند و فرآیندهای پاتولوژیک را متوقف می کند مهمتر از همه، قارچ تنها منبع پروتئینی است که به راحتی توسط بدن جذب می شود.

قرقیزستان کشوری کوهستانی است، بنابراین میوه دهی قارچ به ارتفاع کوه ها از سطح دریا بستگی دارد.

در دره‌ها و کوه‌های پست، قارچ‌ها در اواخر اسفند یا فروردین در آن سال‌هایی که بهار زودتر می‌آید ظاهر می‌شوند آب و هوای قرقیزستان قاره ای و با بارش کم است منطقه چویی بخش شمالی جمهوری را اشغال می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.