مردی با فروش کفش اسپرت برای خود ماشین خرید

وقتی می‌توانید وارد هر فروشگاهی شوید و از میان صدها رنگ، اندازه و سبک مختلف کفش را انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید کفش اسپرت را بدیهی بدانید با این حال، این مورد برای بسیاری از مردمی که در مناطق فقیرنشین مانند کارائیب، غرب آفریقا و آمریکای مرکزی زندگی می کنند صادق نیست.

در واقع بیش از 600 میلیون نفر در سراسر جهان حتی یک جفت کفش هم ندارند.

این بسیار تاسف بار است زیرا اهمیت و مزایای کفش را نمی توان نادیده گرفت. داشتن کفش های محافظ با تناسب مناسب برای سلامت و راحتی کلی ضروری است.
با گذشت زمان، مشکلات جدی تری ممکن است ایجاد شود بونیون ها می توانند ایجاد شوند که منجر به درد و تغییر شکل پاها می شود. عدم حمایت طولانی مدت از پا می تواند باعث فرو ریختن قوس ها و درد مفاصل جدی شود.

کفش ها درد را تسکین می دهند
بخشی از کار کفش جذب ضربه در حین راه رفتن است، اما کفش های بد (یا بدون کفش) می توانند کل بدن را از هم تراز خود خارج کنند اگر کفش ها به اندازه کافی بالشتک نداشته باشند یا اجازه یک گام را به شما نمی دهند، درد یک عارضه جانبی تقریبا اجتناب ناپذیر است.

مچ پا، زانو، مفاصل ران و کمر همگی تحت تاثیر کفش های بد قرار می گیرند درد گسترده تحرک را محدود می کند و انجام کارهای عادی روزانه را دشوار می کند.

در بسیاری از مناطق جهان، بهداشت ضعیف است و بیماری ها گسترده است رفتن بدون کفش در مناطقی که روش‌های صحیح دفع فضولات حیوانی و انسانی را ندارند، افراد را مستعد ابتلا به کرم‌های انگلی و سایر عفونت‌های پا می‌کند.

این بیماری ها می توانند ناتوان کننده یا حتی کشنده باشند.

پابرهنه رفتن انسان را در معرض خطر کرم قلابدار، نیش کنه و جراحت قرار می دهد پا گذاشتن روی شیشه های شکسته یا ناخن های زنگ زده، برخورد ناخوشایند با بوته های خاردار یا خاردار شدن جوش های خارش دار ناشی از پیچک سمی نیز نگران کننده است.

بسیاری از ما که در ایالات متحده زندگی می کنیم بسیار خوش شانس هستیم که به چندین جفت کفش خوب دسترسی داریم و اغلب قبل از اینکه واقعاً فرسوده شوند از پوشیدن کفش خودداری می کنیم.