استفاده از آمونیاک سردخانه در ساخت تابلوهای دکوراتیو

آمونیاک سردخانه یک بار جهان را نجات داد. ممکن است دوباره آن را انجام دهد یک قرن پیش، جهان با یک بحران غذایی رو به رو شد جمعیت رو به رشد کشاورزان را به رشد سریع‌تر از باکتری‌های تثبیت‌کننده نیتروژن در خاک سوق می‌داد و ذخایر گوانو و نیترات‌های طبیعی آمریکای جنوبی که به عنوان کود استفاده می‌کردند رو به کاهش بود.

در چیزی که ممکن است هنوز هم بزرگترین مشکل جهانی حل شده توسط شیمی باشد، فریتز هابر و کارل بوش فرآیندی برای واکنش هیدروژن و نیتروژن اتمسفر تحت فشار برای تولید آمونیاک ایجاد کردند که کشاورزان به جای کودهای طبیعی از آن استفاده کردند فرآیند Haber-Bosch هنوز مسئول تقریباً تمام آمونیاک جهان و همچنین مشتقاتی مانند اوره و نیترات آمونیوم است.

بحران امروز تغییر اقلیم است. این بار، آمونیاک می‌تواند با جذب، ذخیره و ارسال هیدروژن برای استفاده در سلول‌های سوختی و توربین‌های بدون انتشار به کمک بیاید همچنین تلاش‌هایی برای احتراق مستقیم آمونیاک در نیروگاه‌ها و موتورهای کشتی در جریان است.

 

شرکت های شیمیایی بوی یک فرصت را می دهند چندین شرکت در حال توسعه آمونیاک سبز هستند، راهی برای رسیدن به آمونیاک که در آن هیدروژن حاصل از الکترولیز آب با انرژی جایگزین جایگزین هیدروژن مبتنی بر هیدروکربن می شود و تولید آمونیاک را عملاً بدون دی اکسید کربن می کند.

آنها همچنین در جذب و ذخیره کربن سرمایه گذاری می کنند تا تأثیر کربن تولید آمونیاک معمولی را به حداقل برسانند و آنچه صنعت از آن به عنوان آمونیاک آبی یاد می کند، ایجاد می کند تونی ویل، مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده آمونیاک در جهان، صنایع CF، تغییر اساسی در چشم انداز صنعت می بیند. او می‌گوید: «تا این لحظه، ما با فروش ارزش نیتروژن این مولکول، کسب‌وکاری ایجاد کرده‌ایم “آنچه در این مورد واقعاً هیجان انگیز است این است که اکنون فرصت و بازاری وجود دارد که بخش هیدروژن مولکول را ارزش گذاری می کند.”