پیرزنی با استفاده از چای دارجیلینگ دبش موهایش را رنگ می کند

در هند ماسالا چای دارجیلینگ دبش تهیه می شود که علاوه بر چای، شیر و شکر شامل ادویه های مختلفی از جمله دارچین، جوز هندی، میخک، زنجبیل، فلفل سیاه، گرز، فلفل قرمز، چوب صندل، گل رز، زعفران و غیره است.

گاهی اوقات بادام بو داده و پودر شده، فندق، پسته یا آجیل کاج اضافه می شود.
در تبت، آن را بیشتر با نمک و کره (از یاک) تهیه می کنند در شمال آفریقا، چای سبز را با نعناع یا به ندرت مرزنجوش، ریحان یا مریم گلی دم می کنند.
چای سرد: دو روش برای تهیه آن وجود دارد: روش اول این است که چای را به طور معمول دم بکشید، اما مقدار چای را دو برابر کنید وقتی دم کرده آماده شد، آن را در ظرف پر از یخ بریزید.

ظریف تر، روش دیگر زمان بیشتری را می طلبد: این روش شامل اجازه دادن به چای در آب سرد به مدت 8 تا 12 ساعت قبل از فیلتر کردن در یخچال است مقدار برگ ها را دو برابر کنید؛
میوه‌های خشک (زردآلو، کشمش، آلو، خرما) را می‌توان قبل از افزودن به سالاد میوه‌ای تازه در دم کرده چای سیاه یا اولانگ قرار داد برای تنوع، از چای با طعم یاس، گل رز یا پوست پرتقال استفاده کنید.
اوچازوکه (از کلمه چا) یک غذای ژاپنی است که از برنج تازه پخته شده یا گرم شده تشکیل شده است که با نوارهای نازک جلبک دریایی نوری، واسابی، کراکر برنج خرد شده، آلو اومبوشی، دانه کنجد، تکه های ماهی تن یا ماهی قزل آلا، بونیتو خشک شده تزئین شده است و غیره.

برنج و سپس سایر مواد را در یک کاسه بریزید و روی دم کرده چای سبز بریزید بدون معطلی سرو کنید البته می توانید از برنج وحشی، قهوه ای، سیاه یا قرمز برای این غذا استفاده کنید.