فریم عینک گلکسی که هرگز در بازار فروخته نشد

وقتی در مورد فریم عینک گلکسی صحبت می کنیم، منظور عینک های بدون لنز است، با ورود به مغازه های اپتیکال، نمایش وسیعی از فریم ها را می بینیم که لنزهای تجویزی بعداً روی آن نصب می شوند در زبان انگلیسی از دو عبارت mount برای نشان دادن قاب های بدون حاشیه، یعنی بدون کانتور و فریم عمومی تر برای قاب های سنتی استفاده می شود.

توضیحات قطعات تشکیل دهنده فریم:

1) فرونتال: شامل دو دایره پل و دماغه است.
2) دایره: به آنها حلقه یا چشم نیز می گویند که وظیفه آنها این است که عدسی ها را در موقعیت صحیح قرار دهند.
3) پل: قسمتی از جلو است که دو دایره را به هم وصل می کند، با نام دماغ نیز مشخص می شود، زیرا عموماً مشرف به زین بینی است، می تواند تک باشد یا دارای پل دوتایی باشد که عموماً در لبه قرار دارد.
4) بالشتک بینی: آنها امتدادی از پل هستند تا قاب روی بینی فرد استفاده کننده قرار گیرد.
6) Musetti: انتهای جلو هستند که از طریق لولا به شقیقه ها متصل می شوند.

پارامترهای مهمی که اندازه قاب را تعیین می کنند، کالیبر یا قطر افقی دایره و پل است که نشان دهنده فاصله ای است که دو دایره را از هم جدا می کند. این دو اندازه گیری در داخل معابد یا داخل پل نشان داده شده است (مثال 50-17).

عناصری که قاب ها را مشخص می کنند به طور کلی در داخل معابد نشان داده شده اند، علاوه بر دو اندازه گیری کالیبر و پل، طول معابد (مثال 135)، سازنده، خط طراحی، مدل و کد رنگ را پیدا می کنیم.

برای کاربردی بودن، قاب باید ویژگی های خاصی داشته باشد لنزها را مطابق با چشمان کاربر مطابق با معیارهای اپتیک چشمی نگه دارید، به راحتی بر روی آنها نصب شود (وزن، فشار)، و از نظر زیبایی شناختی، کاربر را راضی کند.

تکیه گاه های فریم روی صورت باید محکم و راحت باشد، نقاط تماس با پوست نباید آزاردهنده باشد و به همین دلیل است که طراحان و سازندگان مختلف باید در انتخاب طرح و متریال مصالحه سازش مناسب را پیدا کنند.

استفاده از مواد با وزن مخصوص کم و درجه پلاستیسیته بالا، فشار و اصطکاک کمتری را در نقاط تماس و سفارشی سازی بهتر در انطباق قاب با چهره پوشنده را ممکن می سازد.
پارامتر اصلی برای انتخاب اندازه مناسب با توجه به چهره کاربر است.
• شکل و ابعاد پل
• برش و طول معابد
• پانتوسکوپی و زاویه بسته بندی.