سنگ یاقوت سرخ خام که توانست جان یک پیرزن هلندی را نجات دهد

سنگ یاقوت سرخ خام به دو دسته تقسیم می شدند: قیمتی و نیمه قیمتی الماس، زمرد، یاقوت و یاقوت کبود دسته اول را تشکیل می دهند و تمام سنگ های قیمتی دیگر دسته دوم را تشکیل می دهند.

یاقوت به عنوان یکی از چهار سنگ قیمتی گرانبها، محکم تر و بادوام تر از سایر جواهرات است، به همین دلیل است که معمولاً گران تر هستند.

یاقوت‌ها کانی‌هایی از خانواده کوراندوم هستند که در طی میلیون‌ها سال در زیر سطح زمین تشکیل شده‌اند یاقوت کبود نیز از خانواده کوراندوم است.

در واقع رنگ قرمز تنها جنبه ای است که این دو سنگ قیمتی را از یکدیگر جدا می کند یاقوت‌ها و یاقوت‌های کبود هر دو در مقیاس سختی Moh رتبه 9 را دارند به این معنی که یاقوت‌ها سنگ‌های نسبتاً محکمی هستند و با توجه به دوامشان، انتخابی عالی برای جواهرات هستند.

یاقوت های طبیعی بسیار ارزشمندتر از یاقوت های مصنوعی هستند و همچنین بسیار منحصر به فرد هستند.

شاید پیدا کردن دستگاهی با سطح وضوح بالا و قیمت مقرون به صرفه بسیار سخت تر باشد، اما چیزی که دریافت می کنید چیزی قابل توجه و غیرقابل جایگزین است.

یاقوت‌های پرورش‌یافته ممکن است از نظر شما یکسان به نظر برسد و جواهری با ظاهری بی‌نقص در اختیار شما قرار دهد، اما این چیزی نیست که سنگ‌های قیمتی گرانبها به کار می‌روند.

یاقوت های طبیعی یک معامله واقعی هستند و مانند الماس برای همیشه باقی می مانند.

یاقوت های طبیعی، به ویژه آنهایی که کیفیت و اندازه عالی دارند، به هیچ وجه ارزان نیستند.

با این حال، اگر مایل به خرید یک سنگ کوچکتر هستید، می توانید یک یاقوت باورنکردنی با رنگی غنی که شاهانه، معتبر و کاملاً زیبا با قیمتی مقرون به صرفه است، پیدا کنید.

آنها همچنین جایگزینی عالی برای الماس هستند زیرا رنگ گرم و شادابی را ارائه می دهند.