دختری که خوردن انار شیرین یزد برایش آرزو شده بود

انار شیرین یزد در واقع یک توت به اندازه یک سیب یا پرتقال است در زیر پوست ضخیم و قرمز این میوه گرد، از 200 تا بیش از 1000 دانه کوچک وجود دارد که توسط خمیر آبکی احاطه شده اند انار به دلیل ظاهر منحصربه‌فرد و سخت‌تر خوردن آن، زمانی محبوبیت بیشتری پیدا کرد که امکان مصرف آن به صورت آب میوه وجود داشت.

در واقع یکی از معدود میوه هایی است که آب آن به اندازه خود میوه فواید سلامتی دارد!انار را به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان هایش یک ابر غذا می نامند.
کارن کالینز، مشاور تغذیه مؤسسه تحقیقات سرطان آمریکا، نوشت: «آنتی اکسیدان های موجود در انار شامل پلی فنول ها مانند تانن ها و آنتوسیانین ها هستند در واقع، انار حتی ممکن است قدرت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به آب کرن بری یا چای سبز داشته باشد.

در مجموع، انار از بیش از 20 ویتامین، مواد معدنی و الکترولیت تشکیل شده است و علاوه بر آن منبع خوبی از ویتامین های A، C و E و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، اسید فولیک و پتاسیم است.
فواید انارآنتی اکسیدان ها و سایر خواص انار ممکن است به برخی از افراد کمک کند تا توانایی خود را برای مقاومت در برابر یا درمان برخی شرایط سلامتی مانند:سرطان پستانسرطان ریهیک سیستم ایمنی ضعیفهضم ضعیفتجمع پلاک روی رگ هاآرتروزریزش موی زودرسبیماری آلزایمرعفونت هاکلسترول بالافشار خون بالاتجمع پلاک دندانیهمچنین به دلیل فواید آن بر روی پوست برای موارد زیر شناخته شده است:
به حداقل رساندن چین و چروکالتیام زخم هابهبود بافت پوستجلوگیری از سرطان پوستمطالعات و آزمایش‌های بالینی برای بررسی فواید بالقوه مصرف انار و اثرات آن بر روی مسائل سلامتی مانند سرطان پروستات، دیابت، از دست دادن حافظه، پیری، ناباروری مردان، بیماری کلیوی و حتی سرماخوردگی در حال انجام است