استفاده از ادوات کشاورزی کودپاش به جای ردیاب

ادوات کشاورزی کودپاش در واقع یک ابزار بسیار رایج در کشاورزی است اگرچه ساده به نظر می رسد، اما برای بسیاری از کارگران کشاورزی نیز همراه خوبی است بیل شکلی بلند و نازک دارد یک قطعه یک ورق آهن “V” شکل است لبه جلو کمی نازک تر بود.

لبه بالایی ورق آهنی کمی به سمت داخل خم شده است تا همه راحت تر روی آن پا بگذارند آن را در مرکز به شکل لوله ای به طول حدود 10 سانتی متر می چرخانند در مرحله بعد از یک بیل دسته چوبی داخل لوله استفاده کنید و چند میخ در لوله بکوبید تا بسیار پایدار باشد

معمولاً برای تسطیح زمین، وجین سریع یا برگهای گروهی و سایر محصولات پژمرده استفاده می شود همچنین به عنوان یک هارو دستی شناخته می شود، نوعی بیل زدن سه شاخه است که برای پاک کردن ردیف علف های هرز که محصول را خفه می کند، طراحی شده است.

در مواردی که خاک ورزی به دلیل فشردگی خاک دشوار است، برای پاکسازی سنگ ها یا انجام شیارهای باریک بخصوص همچنین به عنوان چوب شناخته می شود، از آن برای سوراخ کردن زمین مرطوب استفاده می شود تا بتوان پیازها یا نهال ها را وارد کرد.

شامل یک دسته با نوک مخروطی شکل در انتهای آن است اینها تنها مهم ترین و گسترده ترین ابزارهایی هستند که حتی از موجودی یک آماتور نیز نباید گم شوند.

بنابراین انتخاب ابزارهایی با فاکتور ارگونومی خوب ضروری است همچنین ضروری است که همه ابزارها را همیشه تمیز نگه دارید تا دوام آنها مطابق با ضمانت سازنده باشد.

آفت کش ها موادی هستند که برای جلوگیری، از بین بردن، جذب یا دفع گونه های ناخواسته حشرات، گیاهان، حیوانات در مواد غذایی، محصولات کشاورزی یا خوراک دام در طول تولید، ذخیره سازی، حمل و نقل، توزیع و فرآوری مواد غذایی برای کنترل انگل های خارجی استفاده می شوند.

در خوراک دام این تعریف همچنین شامل مواد شیمیایی مورد استفاده برای کنترل رشد گیاه، برگ زدایی، خشک کننده ها، نازک کردن یا جلوگیری از پوسیدگی میوه می شود این مواد شیمیایی در محصولات مختلف قبل یا بعد از برداشت برای محافظت از محصولات در برابر فساد در هنگام نگهداری یا حمل و نقل استفاده می شود.

این تعریف شامل کودها، مواد غذایی حیوانی و گیاهی، افزودنی های غذایی و داروهای دامپزشکی نمی شود.
اداره مرکزی و کمیته ثبت حشره کش ها (فریدآباد)، زیر نظر وزارت کشاورزی و رفاه کشاورزان، مسئولیت ثبت حشره کش ها را بر اساس مفاد قانون حشره کش ها مصوب 1348 بر عهده دارد در حال حاضر 292 حشره کش برای استفاده در هند ثبت شده است.